Erasmus #9: Předměty

První úplný školní týden je úspěšně za mnou. Mnou požadované změny v zápisy úspěšně prošly přes byrokratický aparát a tak mám konečnou sestavu předmětu. A ty jsou následující:

PED2750 Learning and Digital Technologies

Kurz vyučovaný na Faculty of Education, k němuž jsem se dostal nějakou spletí již nevyučovaných předmětů, se kterými ale sdílí hlavní téma předmětu a to jak konkrétně vlastně technologie přispívá k učení (tablety sem, tam... ale jak vlastně při učení fungují, respektive jak zařídit aby fungovaly).

Po prvních dvou přednáškách to vypadá, že tento předmět bude užitečný ještě z jednoho úhlu pohledu... a to jako zajímavý způsob jak se dívat (a porovnávat) vzdělávací systém doma a tady.

Ukončení tohoto předmětu spočívá ve vypracování a prezentaci něčeho jako referátu vědeckého článku (na mě to vyšlo už na příští týden) a v sepsání vědeckého článku na zadané téma.

INF5890 IT and Management

Tento předmět je asi nejbližší předmět související s mým oborem magisterského oboru. Hlavním obsahem předmětu má být správa IT všeho (procesů, systémů...) ve firmě. Jsem sám docela zvědavý jak to bude vypadat, zatím se to jeví velmi abstraktně.

Ukončení tohoto předmětu se skládá z týmového projektu, jehož cílem je provést audit (s ohledem na IT systémy a IT rozhodování) v nějaké skutečné firmě (nějaké tipy?) a individuálním vypracování zadaného úkolu.

INF4121 Software testing

Jako poslední předmět jsem měl původně mít Health management information system, ale ukázalo se, že předmět bude mít blokovou výuku, která by dost výrazně kolidovala s ostatní výukou. Takže po prolezení katalogu padla moje volba na tento předmět a nemůžu říct, že bych toho litoval.

Po dvou přednáškách můžu říct, že jde o velmi dobře struktrovaný předmět, který se snaží hodně osvětlit jak jednolivé pojmy, metody tak vztahy mezi nimi :-)

Ukončení tohoto předmětu bude mít individuální úkoly a písemný test.

Rozvrh

Tři předměty toho moc nezaplní (4 hodiny v pondělí, 2 v úterý, 3 ve čtvrtek), ale ona to není až taková pravda. Každý předmět zadává na každý týden povinnou četbu, což typicky znamená buď vědecký článek nebo kapitolu z literatury... a ono se to nasčítá.

Sečteno a podtrženo, mám 3 předměty, což je dohromady 30 kreditů (nedělám si legraci). Většina předmětů na škole má typicky 10 kreditů (5kreditových je jen pár. 20kreditové jsou typicky doktorandské). Od třetího ročníku magistra jsou předměty v angličtině (to byl pro mě jeden z důvodů proč si vybrat nějakou ze severských zemí), angličtina, kterou vládnou vyučující je tu (aspoň u mých vyučujících) velmi dobrá.

Každopádně 30 kreditů dává ještě poměrně dost času věnovat se jiným věcem... a studenti toho hojně využívají k aktivitách v různých spolcích a škola je v tom podporuje nejen slovy, ale i poskytnutím obrovských prostorů v rámci každé budovy... na sociální rozměr vzdělávání se tu klade poměrně velký důraz (čemuž se, po prozkoumání socio-cultural theory of learning vůbec nedivím).

 
29. 1. 2015 22:18 Erasmus, škola


Tagy

informace (20), návod (2), mysql (1), užitečné (7), internet (1), komix (99), ironie (1), humor (99), Bůh (2), škola (38), plánování (1), Čas (2), hříchy (1), otroctví (1), esej (4), Erasmus (24), project management (2), programming (17), teamwork (1), bad code (1), práce (2), clean code (1), good architecture (1), společnost (3), rodičovství (2)

Hledání

Odběr zpráv

RSS feed Blog (RSS)